Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Ordrup Skoles Forældreforening

Historie

Oprindelig dannede skolebestyrelsen en ”skolebestyrelsesfond” i januar 2010.

Skolebestyrelsen er hvert år (sidste onsdag i august) vært ved en sommerfest på Ordrup Skole. Overskuddet fra denne sommerfest er fondens primære indtægt.

Skolebestyrelsesfonden primære formål er at yde tilskud til klasser, afdelinger, medarbejdergrupper m.fl. til relevante arrangementer, ture, materiale etc.

Den 3. maj 2021 dannes ”Ordrup Skoles Forældreforening” og erstatter ”Skolebestyrelsesfonden”. 

 

Kontaktoplysninger

Formand: Michala Røder (altid fungerende skolebestyrelsesformand)
Bestyrelsesmedlem: Christine Kobbel
Kasserer: Lene Rud Christensen 
Passivt medlem: Anne Margrethe Bergstein (skolens leder)

 

Vedtægter for Ordrup Skoles Sommerfestforeningen

§ 1 Navn

Foreningens navn er ”Ordrup Skoles Forældreforening

§ 2 Formål

Med det overordnede sigte at kunne yde bidrag til forskønnelse, fornøjelse og forbedring af elever og medarbejderes skoledag er det foreningens formål at yde tilskud til klasser eller afdelinger til relevante arrangementer, ture, materiale etc.

Midlerne skal altid bruges til elev- eller medarbejder relaterede aktiviteter i tilknytning til skolen ud over skolens almindelige drift, så det klart fremgår, at det er en særlig pulje penge.

Forældreforening afsætter tillige et årligt beløb på 10.000 kr. til elevrådsarbejdet.

Skolens ledelse kan disponere over et mindre beløb som hjælp til skolerejser til elever, der ikke selv kan betale det fulde beløb ligesom skolen frit kan råde over et beløb til pludselig opståede situationer eller arrangementer (max 8.000 kr.).

§ 3 Medlemskab

Alle forældre med elever på Ordrup skole er automatisk medlem af foreningen og medlemskabet er gratis. Alle medlemmer er stemmeberettigede og er velkomne til at yde bidrag til foreningen.

§ 4 

Stk. 1. Bestyrelsen har ansvaret for forvaltning af Forældreforeningens midler.
Bestyrelsen afholder møder i september, november, februar og maj (dato for bestyrelsesmøder følger Skolebestyrelsens møder). 
Her gøres foreningens midler op og anvendelsens af midlerne drøftes.

Stk. 2. Bestyrelses medlemmer vælges for en etårig periode med mulighed for genvalg. Skolebestyrelsens formand er født formand for forældreforeningen. 
Skolens administrative leder er fast kasserer og medlem.
Skolens leder kan deltage i bestyrelsens møder men er ikke medlem.
Bestyrelsens arbejde er ulønnet.

Stk. 3 Ekstraordinær generalforsamling indkaldes af bestyrelsens medlemmer med mindst 14 dages varsel og med angivelse af dagsorden såfremt mindst 25 medlemmer eller bestyrelsen finder det fornødent.

Stk. 4 Foreningen opløses, såfremt ¾ af de fremmødte medlemmer kræver det på en hertil indkaldt ekstraordinær generalforsamling. I sådanne tilfælde overgår Forældreforeningens midler til skolen.  

§ 5

Ansøgning om støtte fra foreningens midler vil blive behandlet på bestyrelsens møde i september, november, februar og maj (dato for bestyrelsesmøde følger Skolebestyrelsens møder), hvorfor ansøgninger skal være fremsendt til Forældreforeningen via kassereren senest 14 dage før mødets afholdelse.

§ 6

Foreningen tegnes af formanden i samarbejde med skolens leder. 
Begge er underskriftsberettiget. 

§ 7

Foreningen registreres i CVR registeret som ”frivillig forening” under navnet ”Ordrup Skoles Forældreforening”. Foreningens midler anbringes på foreningens Nemkonto.

§ 8

Foreningens økonomi er baseret på overskuddet fra den årlige sommerfest sidste onsdag i august samt eventuelle andre sociale arrangementer.

Vedtægterne er vedtaget den 3. maj 2021